0773.394.730 / 0767.671.013

programari@dragomirsipreda.ro

Scapa de anxietate cu aceste trei metode simple

Scapa de anxietate rapid cu doar trei metode simple

Ultima actualizare: 15-Ian-2017

In unele zile anxietatea vine si sta pe capul nostru. La persoanele care sufera de o tulburare anxioasa, aceasta vine pe nepregatite oriunde s-ar afla. Fie la serviciu, la scoala, la o iesire cu prietenii, pur si simplu anxietatea asta nu stie sa ne lase in pace vreodata. E mereu acolo mai ales cand ne gandim la ce urmeaza sa se intample sau ce avem de facut, asteptarile cui le avem de indeplinit, sau alte lucruri ingrijoratoare. 

Am intalnit foarte multe persoane care au anxietate si se ingrijoreaza ca daca sunt undeva in public si ceilalti vor vedea ca au anxietate, se vor face de ras si nu vor sti cum sa gestioneze aceste situatii. Asa ca, ce ramane de facut? Cum ne gestionam anxietatea in locurile publice in care ne aflam fara ca ceilalti sa stie? Iata care sunt trei metode secrete pentru a-ti calma anxietatea, si pe care nu va sti nimeni ca le folosesti.

Lista persoanelor pe care te poti baza

Fa o lista cu 5 persoane pe care le poti suna cand simti ca ai anxietate. Fii sigur ca acestea sunt persoanele pe care le poti suna si care sunt dispuse sa te asculte si sa inteleaga prin ce treci, cum te simti. Vorbind si ascultand vocea persoanei pe care o suni te va ajuta sa diminuezi intensitatea anxietatii. Este important sa stii ca cineva este acolo sa te asculte. Nu isi va da nimeni seama ca tu ai anxietate, ci doar ca vorbesti la telefon. Nimic suspect.

Respira

Tehnici de respiratie gasesti peste tot, oriunde ai cauta metode de a te calma. E de asteptat ca acest lucru sa se intample, pentru ca sunt cele mai eficiente in diminuarea anxietatii in orice moment apare. Chiar si la serviciu sau la un curs daca te afli, poti sa iti concentrezi atentia pe locul in corp unde simti ca se localizeaza anxietatea si doar sa respiri ghidand aerul (imaginar) in zona aceea a corpului. Nu dureaza decat cateva zeci de secunde sa te calmezi facand exercitiul acesta, si nu va sti nimeni ce faci tu cu adevarat.

Fii in momentul prezent

Ultima metoda din aceasta lista este sa te concentrezi pe momentul prezent. Cand anxietatea da buzna peste tine este de obicei din cauza ca te gandesti foarte mult la ceva negativ ce s-ar putea intampla in viitor. Ceea ce poti face in aceasta situatie este asa cum am zis mai sus, sa iei o pauza de la gandurile tale de ingrijorare si devino constient(a) de ceea ce se petrece acum. Aceasta metoda te va ajuta sa nu ai timp sa te ingrijorezi si astfel anxietatea poate sa scada in intensitate. Creierul nu poate procesa grijile si momentul prezent in acelasi timp si acesta pare sa fie motivul pentru care anxietatea scade. Si aceasta este o metoda pe care nimeni nu o poate observa, deci o putem considera secreta.

Acestea sunt numai trei metode de gestionare a anxietatii din multitudinea existenta. Aceste metode sunt eficiente pe termen scurt si nu garanteaza ca te vei vindeca de anxietate practicandu-le. Unele pot fi eficiente pentru tine, altele nu. Cu totii suntem diferiti, si mi-ar placea sa stiu ce functioneaza pentru tine.

Unele persoane reusesc sa isi gestioneze eficient anxietatea acasa, alte persoane nu. Insa pentru tratarea eficienta a anxietatii pe termen lung este nevoie de psihoterapie. Psihoterapia integrativa este deosebit de eficienta pentru a trata cauzele care determina instalarea anxietatii. Atunci cand este nevoie psihoterapia poate fi combinata cu tratamentul medicamentos, iar ele impreuna dau cele mai bune rezultate in timp redus.

Daca vrei sa citesti mai mult despre anxietate, panica si cum se trateaza, sa vezi cum traieste altcineva anxietatea, te invit sa accesezi linkul acesta. De asemenea, poti face un test pentru anxietate online accesand linkul acesta.

Daca suferi de anxietate si doresti sa incepi un tratament pshoterapeutic, te invit si te astept cu drag sa lucram impreuna. Pentru programari iti stau la dispozitie la e-mail valentina@dragomirsipreda.ro sau la telefon 0773 394 730

Valentina Dragomir

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

15 − 5 =